od leta 1994 praznujemo vsakega 5. oktobra. Odločitev o tem dnevu je bila sprejeta na Mednarodni konferenci o izobraževanju v Ženevi zato, ker je bil na ta dan leta 1966 na medvladni konferenci v organizaciji UNESCO in Mednarodne organizacije dela (ILO) sprejet dokument Priporočila o položaju učiteljev, ki je veljaven še danes. Priporočila jasno določajo pravice in dolžnosti vzgojiteljev in učiteljev ter govorijo o položaju, ki bi ga le-ti glede na zahtevnost dela morali imeti v družbi. Opredeljujejo tudi odgovornost vlad, ki naj učiteljem in njihovim organizacijam omogočijo sodelovanje pri odločanju o zanje pomembnih vprašanjih.

Pandemija COVID-19 je pomembno prispevala k izzivom s katerimi se soočajo že tako razširjeni izobraževalni sistemi po vsem svetu. Ni pretirano, če rečemo, da je svet na razpotju, zdaj je nujno potrebno sodelovati z učitelji, da se zaščiti pravica do izobraževanja in jo usmeriti v razgrnjeno pokrajino, ki jo prinaša pandemija.

Vprašanje vodstva učiteljev v zvezi s kriznimi odzivi ni samo pravočasno, temveč kritično v smislu prispevkov učiteljev za učenje na daljavo, podporo ranljivemu prebivalstvu, ponovno odprtje šol in zmanjšanje učnih vrzeli. Razprave ob svetovnem dnevu učiteljev bodo obravnavale tudi vlogo učiteljev pri gradnji odpornosti in oblikovanju prihodnosti izobraževanja in učiteljskega poklica.

Tema letošnjega svetovnega dneva učiteljev je “Učitelji: vodenje v krizi, preoblikovanje prihodnosti”. Dan je priložnost za praznovanje učiteljskega poklica po vsem svetu, pregled dosežkov in opozarjanje na glas učiteljev, ki so v središču prizadevanj za dosego globalnega izobraževalnega cilja, da nikogar ne puščajo za seboj. Letošnji Svetovni dan učiteljev sovpada z UNESCO-vim mednarodnim tednom umetnosti, ki se zaradi COVID-19 namesto v mesecu maju začne prav 5. oktobra letos.

(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)